در حال بارگذاری ...
  • افزایش دو برابری تعداد قطارهای حومه‌ای تهران در ۳ مقصد پرند ، پیشوا و هشتگرد

    متأسفانه بر خلاف مترو ، انتظار داشتن صندلی از قطارهای حومه‌ای نهادینه شده ، از این رو برای پاسخگویی به درخواست مسافران ساعت‌های پر رفت و آمد و ناوگان‌های شلوغ قطارهای حومه‌ای را شناسایی کردیم و از معاونت ناوگان خواستار افزایش ناوگان حومه‌ای شده‌ایم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به منظور خدمت‌رسانی بیشتر ، تعداد قطارهای حومه‌ای تهران افزایش‌یافته و قطارهای حومه‌ای به ۳ مقصد پرند ، پیشوا و هشتگرد ، دو برابر شد .

    عابدین هادی نژاد مدیرکل راه‌آهن تهران با اعلام این مطلب گفت : تعداد قطارهای حومه‌ای در آذرماه امسال به ۱۹۸۵ عدد رسیده و با گذشت ۹ ماه از ابتدای سال میزان تاخیر قطارهای حومه‌ای در این اداره کل از ۳۶ به ۳۲.۴ ثانیه کاهش یافته است .

    وی خدمت‌رسانی در داخل و ایستگاه‌های مبدأ و مقصد قطارهای حومه‌ای ، ساماندهی مسافران و قطارهای اعزامی را در زمره اقدامات تعریف شده این اداره کل دانست و افزود : علاوه بر امور جاری ، درحال توسعه خدمات‌دهی در توقف‌گاه‌های حومه‌ای هستیم که آماده‌سازی توقفگاه‌های حومه‌ای در محور گرمسار از این جمله است و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد .

    هادی نژاد با اشاره به اینکه به دلیل فصل بارندگی ، سایبان در توقفگاه های قطار حومه‌ای احداث‌ شده است ، اضافه کرد : همچنین به منظور آسایش مسافران در این ایستگاه‌ها سکوی موقت احداث می‌شود .

    مدیرکل راه‌آهن تهران از تعمیم این پروژه به قطارهای حومه‌ای محور غرب خبر داد و گفت : درصدد هستیم که قبل از سال نو این اقدامات را در محور غرب انجام دهیم .

    پاسخگویی به انتظار مسافران

    وی در ادامه با یادآوری اینکه بسیاری از مسافران خطوط حومه‌ای در مسیرهای طولانی مترو تهران ، ایستاده طی مسیر می‌کنند ، یادآور شد : متأسفانه بر خلاف مترو ، انتظار داشتن صندلی از قطارهای حومه‌ای نهادینه شده ، از این رو برای پاسخگویی به درخواست مسافران ساعت‌های پر رفت و آمد و ناوگان‌های شلوغ قطارهای حومه‌ای را شناسایی کردیم و از معاونت ناوگان خواستار افزایش ناوگان حومه‌ای شده‌ایم .

    هادی نژاد استفاده از ناوگان کوبل را یکی دیگر از راه‌های افزایش صندلی در این قطارها عنوان کرد و گفت : معاون ناوگان نیز در نظر دارد تا پایان امسال میزان قطارهای مسافری را افزایش دهد و ۴ ست ریل باس را به شبکه حومه‌ای اضافه کند که در این صورت بخش عمده‌ای از خواسته افزایش صندلی مسافرین حومه‌ای اجابت خواهد شد .

    مدیرکل راه‌آهن تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر محل سوارشدن مسافران قطارهای حومه‌ای با مسافران قطارهای بین شهری در یک جا قرار دارد ، افزود : در نظر داریم قبل از پایان امسال ، مسافران قطارهای حومه‌ای غرب و جنوب تهران را به سالن بین‌الملل راه‌آهن منتقل کنیم تا مسافران حومه‌ای از محل دیگری سوار قطار شوند و به مقاصد خود برسند .

    وی با بیان اینکه این اقدام سهولت سوار و پیاده شدن از قطار را به دنبال دارد ، ابراز امیدواری کرد که قبل از فرارسیدن سال آتی این اقدام انجام شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه فناوری راه‌آهن با تشریح اقدامات پژوهشی راه‌آهن در ارتباط با ارتقا ایمنی در ...

    |

    ادعای تشکیل کنسرسیوم ذیل وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران یک ادعای واهی است زیرا چنین امری به لحاظ قانونی اساساً امکان‌پذیر نیست به طوری که یک شرکت خصوصی زیر مجموعه یک بخش دولتی باشد .

    |

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    پیش‌بینی می‌شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین ، میزان حمل‌ونقل ریلی در بخش بین‌الملل شامل صادرات ، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه‌رشد جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران